Liczba pasków | 2 |
Ilość zębów | 130 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Długość [mm] | 1040 |
Długość 2 [mm] | 464 |
Szerokość [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Podziałka zębów [mm] | 8 |
nr EAN | 3165141259223 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
Ciężar [kg] | 1,4 |
Ilość zębów | 130 |
Szerokość [mm] | 20 |
2 paski | |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba zębów 2 | 58 |
z rolkami | 4 |
nr EAN | 4010858796693 |
Długość opakowania [cm] | 28 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 24 |
Ilość zębów | 130 |
Ciężar [kg] | 2,5 |
Szerokość [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
2 paski | |
Liczba zębów 2 | 58 |
z rolkami | 4 |
nr EAN | 4010858799816 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
Ciężar [kg] | 1,3 |
Ilość zębów | 130 |
Szerokość [mm] | 20 |
2 paski | |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba zębów 2 | 58 |
z rolkami | 3 |
nr EAN | 4010858769659 |
Długość opakowania [cm] | 28 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 24 |
Ilość zębów | 130 |
Ciężar [kg] | 2,49 |
Szerokość [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
2 paski | |
Liczba zębów 2 | 58 |
z rolkami | 3 |
nr EAN | 4010858769666 |
nr EAN | 8021787553147 |
nr EAN | 8021787028584 |
Ilość zębów | 130 |
Ilość zębów | 58 |
Szerokość [mm] | 17 |
Szerokość [mm] | 20 |
Liczba pasków | 2 |
dla numeru artykułu | A200 |
nr EAN | 8430632500517 |
Szerokość [mm] | 17,0 |
Szerokość [mm] | 20,0 |
Ilość zębów | 130 |
Ilość zębów | 58 |
Ciężar [kg] | 1,5 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
nr EAN | 4027816217725 |
Szerokość [mm] | 17,0 |
Ilość zębów | 58 |
Ciężar [kg] | 0,47 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
dla numeru OE | 036 109 119 P S1 |
nr EAN | 4027816217749 |
Ilość zębów | 58 |
Ilość zębów | 130 |
Ciężar [kg] | 2,31 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
dla numeru OE | 036 109 119 AG S3 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4027816327370 |
Ilość zębów | 130 |
Ilość zębów | 58 |
Ciężar [kg] | 2,07 |
dla numeru OE | 036 198 119 C S2 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
nr EAN | 4027816451181 |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 5414465980169 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 5414465989810 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
nr EAN | 8032747066805 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Liczba zębów 1 | 130 |
nr EAN | 8032747110836 |
Liczba pasków | 2 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba zębów 2 | 58 |
z rolkami | 4 |
Ilość rolek napinających | 2 |
Ilość rolek nawrotnych | 2 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łącznikiem |
nr EAN | 4250093480333 |
Liczba pasków | 2 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba zębów 2 | 58 |
z rolkami | 3 |
Ilość rolek napinających | 2 |
Ilość rolek nawrotnych | 1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
nr EAN | 4250093482696 |
Liczba pasków | 2 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Szerokość 1 [mm] | 20,00 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 2 [mm] | 17,00 |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4005108305909 |
Liczba pasków | 2 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Szerokość 1 [mm] | 20,00 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 2 [mm] | 17,00 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4005108817587 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1001 |
nr EAN | 7316571637259 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1001 |
nr EAN | 7316574270705 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1001 |
nr EAN | 7316575168148 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1001 |
nr EAN | 7316575168186 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Liczba pasków | 2 |
Liczba rolek kierunkowych | 4 |
Masa [g] | 1318 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba zębów 2 | 58 |
nr EAN | 3413520524869 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Liczba pasków | 2 |
Liczba rolek kierunkowych | 4 |
Masa [g] | 2315 |
Szerokość 1 [mm] | 17 |
Szerokość 2 [mm] | 20 |
Liczba zębów 2 | 58 |
nr EAN | 3413521385124 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025