Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
Ciężar [kg] | 0,95 |
Ilość zębów | 190 |
Szerokość [mm] | 24 |
nr EAN | 4010858797744 |
Długość opakowania [cm] | 28 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 24 |
Ilość zębów | 190 |
Ciężar [kg] | 1,856 |
Szerokość [mm] | 24 |
nr EAN | 4010858765972 |
nr EAN | 8021787014747 |
Ilość zębów | 190 |
Szerokość [mm] | 24,0 |
Liczba pasków | 1 |
dla numeru artykułu | S314 |
nr EAN | 8430632500326 |
Ilość zębów | 190 |
Szerokość [mm] | 24 |
Liczba pasków | 1 |
dla numeru artykułu | KD032 |
Szerokość [mm] | 24,0 |
Ilość zębów | 190 |
Ciężar [kg] | 0,620 |
Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów |
dla numeru OE | 71736726 |
nr EAN | 4027816236559 |
Szerokość [mm] | 24,0 |
Ilość zębów | 190 |
Ciężar [kg] | 1,15 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
dla numeru OE | 71771574 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
nr EAN | 4027816451426 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 5414465377051 |
Liczba pasków | 1 |
Szerokość [mm] | 24 |
Ilość zębów | 190 |
z rolkami | 2 |
nr EAN | 4250093480739 |
Liczba zębów 1 | 190 |
Szerokość 1 [mm] | 24,00 |
nr EAN | 4005108488220 |
Liczba zębów 1 | 190 |
Szerokość 1 [mm] | 24,00 |
nr EAN | 4005108599711 |
Liczba zębów 1 | 190 |
Szerokość 1 [mm] | 24,00 |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4005108909770 |
Liczba zębów 1 | 190 |
Szerokość 1 [mm] | 24,00 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4005108909817 |
nr EAN | 8001063711157 |
Ilość zębów | 190 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Szerokość pasa [mm] | 24 |
nr EAN | 7316572305492 |
Ilość zębów | 190 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Szerokość pasa [mm] | 24 |
nr EAN | 7316572439951 |
Liczba zębów 1 | 190 |
Liczba pasków | 1 |
Liczba rolek kierunkowych | 2 |
Masa [g] | 915 |
Szerokość 1 [mm] | 24 |
nr EAN | 3413520462185 |
Liczba zębów 1 | 190 |
Liczba pasków | 1 |
Liczba rolek kierunkowych | 2 |
Masa [g] | 1612 |
Szerokość 1 [mm] | 24 |
nr EAN | 3413521186950 |
Szerokość [mm] | 24,0 |
Ilość zębów | 190 |
Ciężar [kg] | 0,620 |
Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów |
dla numeru OE | 71736726 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4044688640383 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025