Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » silnik Dacia LOGAN pick-up (US_) » sterowanie silnikiem Dacia LOGAN pick-up (US_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Dacia LOGAN pick-up (US_) » zestaw paska rozrządu Dacia LOGAN pick-up (US_)

zestaw paska rozrządu do DACIA LOGAN pick-up (US_)

wybierz typ samochodu DACIA LOGAN pick-up (US_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,08
Ilość zębów 132
Szerokość [mm] 27
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 130C17529R
nr EAN 4010858589530
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 132
Ciężar [kg] 2,41
Szerokość [mm] 27,4
nr EAN 4010858799588
cena brutto:
195.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787014228
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787206197
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pompy wodnej
nr EAN 5400608132540
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pompy wodnej
nr EAN 5400608132502
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5400608132557
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5400608132519
Liczba pasków 1
z rolkami 2
Szerokość [mm] 27
Ilość zębów 132
nr EAN 4250093480470
cena brutto:
232.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 132
Szerokość 1 [mm] 27,40
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108973450
Liczba zębów 1 132
Szerokość 1 [mm] 27,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108973405
cena brutto:
203.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 132
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 978
Szerokość 1 [mm] 27
nr EAN 3413520524371
Liczba zębów 1 132
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 2200
Szerokość 1 [mm] 27
nr EAN 3413521124563
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.