Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daewoo » paski napędowe Daewoo TICO (KLY3) » pasek rozrządu i zestaw paska rozrządu Daewoo TICO (KLY3) » zestaw paska rozrządu Daewoo TICO (KLY3)

zestaw paska rozrządu do DAEWOO TICO (KLY3)

wybierz typ samochodu DAEWOO TICO (KLY3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 126
Długość [mm] 1200
Szerokość [mm] 27
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025629027
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,19
Ilość zębów 126
Szerokość [mm] 27
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 130C11321R
nr EAN 4010858589561
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 126
Ciężar [kg] 2,12
Szerokość [mm] 27
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 77 01 477 022
nr EAN 4010858999490
cena brutto:
246.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787116977
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465065972
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465066047
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 27
Ilość zębów 126
z rolkami 2
nr EAN 4250093480654
cena brutto:
243.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 126
Szerokość 1 [mm] 27,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108972415
Liczba zębów 1 126
Szerokość 1 [mm] 27,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108972392
cena brutto:
260.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 126
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 936
Szerokość 1 [mm] 27
nr EAN 3413520524494
Liczba zębów 1 126
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1883
Szerokość 1 [mm] 27
nr EAN 3413521510151
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu.

zestawy rozrządu w sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.plRozrząd pojazdu samochodowego steruje otwarciem zaworów w slnikach benzynowych i diesla. Obecnie rozrządy różnią się materiałem z jakiego zrobiony jest transmiter obrotów z wału korbowego na wałek rozrządu. Może być nim zębaty pasek rozrządu ze specjalnej gumy wzmocnionej wewnętrznym kordem, mówimy wówczas o napędzie paskowym. Może być nim też metalowy łańcuch, mówimy wówczas o napędzie łańuchowym.

Jakie są różnice pomiędzy rozrządem paskowym i łańcuchowym ?
Oprócz wymienionej wyżej różnicy w materialne elementu przenoszącego napęd, występują istotne różnice w elementach składowych poszczególnych zestawów rozrządu. W przypadku rozrządu z napędem paskowym, zazwyczaj w takich zestawach oprócz paska rozrządu znajdują się także rolki napinające i rolki prowadzące paska rozrządu. W przypadku gdy w napinaniu paska rozrządu bierze udział także pompa wodna, to również ona jest składnikiem takiego zestawu rozrządu. W niektórych konstrukcjach rozrządu występują specjalne tłumiki drgań paska rozrządu. W rozbudowanych zestawach rozrządu także one mogą występować jako ich składnik.

Jak często należy wymieniać zestaw rozrządu ?
Wszystko zależy od tego czy jest to pierwsza wymiana, czy wymiany następne. Termin pierwszej wymiany określają producenci auta i zazwyczaj wynosi on od 90 do 120 tysięcy kilometrów, chociaż są wyjątki jak silnik 1,6 HDI w autach Citroen i Peugeot, którego wymiana przewidziana jest przez producenta co 200 tyś. km. W przypadku następnych wymian zaleca się nie przekraczać 70 - 80 tyś kilometrów pomiędzy nimi. I wcale nie chodzi tu o to, że wymieniany jako następny zestaw rozrządu jest gorszej jakości, tylko o wpływ zużycia silnika na jego pracę, a tym samym na obciążenia jakimi jest poddawany nowy rozrząd.

Dlaczego wymiana zestawu rozrządu jest taka ważna ?
Usterka, która może wystąpić na skutek zerwania paska rozrządu lub uszkodzenia którejś z rolek lub współpracującej pompy wody stanowi jedną z poważniejszych awarii silnika. Pozostawienie w otwartej pozycji niektórych zaworów może spododować ich zniszczenie przez poruszajacy się tłok. Zniszczeniu ulega zazwyczaj sam tłok oraz cylinder silnika. Naprawa takich uszkodzeń jest niezwykle kosztowna i może kończyć się koniecznością wymiany silnika na nowy. W toku eksploatacji normalnej zużyciu ulegają zarówno rolki jak i sam pasek, który z wiekiem najzwyczajniej w świecie zaczyna parcieć i tracić swoje wlaściwości. Dlatego zdecydowanie nie należy przekraczać dopuszczalnych zakresów pracy zestawu rozrządu.

Właściciele samochodów szukający nowego zestawu rozrządu do swojego auta znajdą je w ofercie sklepu motoryzacyjnego e-autoparts.pl. E-autoparts.pl zapewnia szeroką dostępność zestawów rozrządu do wielu popularnych marek samochodów. Kupić tu można w atrakcyjnych cenach rozrządy INA, SKF, Contitech, Febi, Bosch, Gates.