Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A4 B7 Avant (8ED) » sterowanie silnikiem Audi A4 B7 Avant (8ED) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Audi A4 B7 Avant (8ED) » zestaw paska rozrządu Audi A4 B7 Avant (8ED)

zestaw paska rozrządu do AUDI A4 B7 Avant (8ED)

wybierz typ samochodu AUDI A4 B7 Avant (8ED):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 141
Długość [mm] 1343
Szerokość [mm] 30
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 3
nr EAN 4047025478717
Długość [mm] 1343
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 30
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 3
nr EAN 4047025517294
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 2,8
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 30
Agregaty/rolki z rolka kierunkową
Średnica wewnętrzna [mm] 10
nr EAN 4010858797690
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 3,117
Szerokość [mm] 30
Agregaty/rolki z rolka kierunkową
Średnica wewnętrzna [mm] 10
nr EAN 4010858766115
cena brutto:
338.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787005172
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787028621
Szerokość [mm] 30,0
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 1,900
dla numeru OE 03G 198 119 B
nr EAN 4027816247562
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 2,65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 03G 198 119 B S1
nr EAN 4027816327424
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465979187
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465463310
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 141
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 8032747217528
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 30
Ilość zębów 141
z rolkami 3
nr EAN 4250093482566
cena brutto:
383.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 141
Szerokość 1 [mm] 30,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108348906
Liczba zębów 1 141
Szerokość 1 [mm] 30,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108599452
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063723471
cena brutto:
388.00 zł
 Kup
Ilość zębów 141
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1000
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316572530559
Ilość zębów 141
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1000
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316574573943
cena brutto:
406.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 141
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 3
Masa [g] 2035
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413520630652
Liczba zębów 1 141
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 3
Masa [g] 2929
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413521183577
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.