Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën JUMPER I Platforma / podwozie (244) » sterowanie silnikiem Citroën JUMPER I Platforma / podwozie (244) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Citroën JUMPER I Platforma / podwozie (244) » zestaw paska rozrządu Citroën JUMPER I Platforma / podwozie (244)

zestaw paska rozrządu do CITROËN JUMPER I Platforma / podwozie (244)

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPER I Platforma / podwozie (244):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 143
Długość [mm] 1362
Szerokość [mm] 25,4
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025478458
Długość [mm] 1362
Ilość zębów 143
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 2
nr EAN 4047025517164
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,27
Ilość zębów 143
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858799557
cena brutto:
243.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787548419
cena brutto:
245.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787037487
Szerokość [mm] 25,5
średnica zewnętrzna [mm] 60,0
Ilość zębów 143
Szerokość 2 [mm] 30
Ciężar [kg] 0,93
dla numeru OE 0831.T8 S2
nr EAN 4027816309765
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465980237
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 143
z rolkami 2
nr EAN 4250093481514
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 143
z rolkami 2
nr EAN 4250093481521
cena brutto:
199.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 143
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108341600
cena brutto:
224.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 143
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108508096
Liczba zębów 1 143
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108839169
Liczba zębów 1 143
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870148799
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063807942
Ilość zębów 143
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316575493240
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 143
Ciężar [kg] 1,170
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688645425
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.