Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Rover » silnik Rover 400 Tourer (XW) » sterowanie silnikiem Rover 400 Tourer (XW) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Rover 400 Tourer (XW) » zestaw paska rozrządu Rover 400 Tourer (XW)

zestaw paska rozrządu do ROVER 400 Tourer (XW)

wybierz typ samochodu ROVER 400 Tourer (XW):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,78
Ilość zębów 136
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858795856
cena brutto:
172.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787531619
Ilość zębów 136
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
Długość [mm] 1295,4
dla numeru artykułu N206
nr EAN 8430632500111
Ilość zębów 136
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
Długość [mm] 1295
dla numeru artykułu C117
nr EAN 8430632500128
Ilość zębów 136
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu C119
nr EAN 8430632500234
cena brutto:
178.01 zł
 Kup
Ilość zębów 136
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,64
dla numeru artykułu KD012/KD023
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465976179
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465979392
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981593
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 25,4
Liczba zębów 1 136
nr EAN 8032747132258
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 25,4
Liczba zębów 1 136
nr EAN 8032747194119
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 136
z rolkami 2
nr EAN 4250093480395
cena brutto:
220.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 136
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108305985
cena brutto:
250.00 zł
 Kup
Ilość zębów 136
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1009
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316570424485
cena brutto:
209.00 zł
 Kup
Ilość zębów 136
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1009
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316577658999
Ilość zębów 136
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1009
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316572488164
Ilość zębów 136
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1009
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316572488188
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.