Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » silnik Fiat DUCATO Furgon (230_) » sterowanie silnikiem Fiat DUCATO Furgon (230_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Fiat DUCATO Furgon (230_) » zestaw paska rozrządu Fiat DUCATO Furgon (230_)

zestaw paska rozrządu do FIAT DUCATO Furgon (230_)

wybierz typ samochodu FIAT DUCATO Furgon (230_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1343
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25
z rolkami 2
nr EAN 4047025516471
Długość [mm] 1343
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 2
nr EAN 4047026309621
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,17
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858792770
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 2,28
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858799892
cena brutto:
150.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787534412
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787982985
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu C120
nr EAN 8430632500081
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 1,11
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 0831.R8
nr EAN 4027816196235
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465981418
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 25
Liczba zębów 1 141
nr EAN 8032747067130
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 141
z rolkami 2
nr EAN 4250093480449
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 141
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108306128
Liczba zębów 1 141
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108605870
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063906010
cena brutto:
160.00 zł
 Kup
Ilość zębów 141
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1007
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316571641645
Ilość zębów 141
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1007
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316572850688
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 141
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1090
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 3413520462208
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.