Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » sterowanie silnikiem Seat EXEO (3R2) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Seat EXEO (3R2) » zestaw paska rozrządu Seat EXEO (3R2)

zestaw paska rozrządu do SEAT EXEO (3R2)

wybierz typ samochodu SEAT EXEO (3R2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,79
Ilość zębów 138
Szerokość [mm] 23
nr EAN 4010858792602
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 138
Ciężar [kg] 1,717
Szerokość [mm] 23
nr EAN 4010858769420
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787534795
Szerokość [mm] 23,0
Ilość zębów 138
Ciężar [kg] 0,176
dla numeru OE 06A 198 119
nr EAN 4027816236344
Ilość zębów 138
Ciężar [kg] 0,95
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 06A 198 119 S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816328148
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465978258
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981302
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 138
Szerokość 1 [mm] 23
nr EAN 8032747064962
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 23
Ilość zębów 138
z rolkami 1
nr EAN 4250093481057
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 23
Ilość zębów 138
z rolkami 1
Wersja wzmocniona 
alternatywnie 
nr EAN 4250093480357
cena brutto:
136.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 138
Szerokość 1 [mm] 23,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108306753
Liczba zębów 1 138
Szerokość 1 [mm] 23,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108802637
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063787350
cena brutto:
134.00 zł
 Kup
Ilość zębów 138
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 23
nr EAN 7316571359632
Ilość zębów 138
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 23
nr EAN 7316574270651
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 138
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 773
Szerokość 1 [mm] 23
nr EAN 3413520526849
Ilość zębów 138
Ciężar [kg] 0,95
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688646675
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.