Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » silnik Honda X8R » sterowanie silnikiem Honda X8R » pasek rozrządu i części wspólpracujące Honda X8R » zestaw paska rozrządu Honda X8R

zestaw paska rozrządu do HONDA X8R

wybierz typ samochodu HONDA X8R:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 116
Długość [mm] 1105
Szerokość [mm] 25,4
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025478106
Długość [mm] 1105
Ilość zębów 116
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 2
nr EAN 4047025517942
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,83
Ilość zębów 116
Szerokość [mm] 25,4
nr EAN 4010858797904
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 116
Ciężar [kg] 1,88
Szerokość [mm] 25,4
nr EAN 4010858576578
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787014280
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787015973
Ilość zębów 116
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu C127
nr EAN 8430632500388
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465979170
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465990007
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 25
Liczba zębów 1 116
nr EAN 8032747068052
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 116
z rolkami 2
nr EAN 4250093481507
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 116
z rolkami 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łańcuchem rozrządu (dla wałka rozrządu)
alternatywnie 
nr EAN 4250093485727
cena brutto:
187.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 116
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108508553
Liczba zębów 1 116
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108823649
Indeks: PSA 0831T5
Marka: PSA Peugeot Citroen
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw paska rozrządu
Nazwa: ZESTAW ROZRZĄDU (Z PASKIEM) CITROEN
Opis: sil.DW10BTED CITROËN C4 (LC_) 2.0 HDi, CITROËN C5 (RD_) 2.0 HDi, FORD MONDEO IV 2.0 TDCi
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1231979
Numer dostawcy: 0831T5
Parametry:Ilość zębów : 116
Szerokość [mm] : 25,4
cena brutto:
192.00 zł
 Kup
Ilość zębów 116
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316572389362
Ilość zębów 116
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316574565207
cena brutto:
192.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 116
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 782
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 3413520937676
Liczba zębów 1 116
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1805
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 3413521300585
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.