Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel ASTRA G Furgon/kombi (F70) » sterowanie silnikiem Opel ASTRA G Furgon/kombi (F70) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel ASTRA G Furgon/kombi (F70) » zestaw paska rozrządu Opel ASTRA G Furgon/kombi (F70)

zestaw paska rozrządu do OPEL ASTRA G Furgon/kombi (F70)

wybierz typ samochodu OPEL ASTRA G Furgon/kombi (F70):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 176
Długość [mm] 1408
Szerokość [mm] 24
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025479028
Długość [mm] 1408
Ilość zębów 176
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8
z rolkami 2
nr EAN 4047025517829
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,908
Ilość zębów 176
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858791865
cena brutto:
195.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787533521
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465977480
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465989902
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 24
Liczba zębów 1 176
nr EAN 8032747259160
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24
Ilość zębów 176
z rolkami 2
nr EAN 4250093480043
cena brutto:
200.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 176
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108305800
Liczba zębów 1 176
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108996725
cena brutto:
208.01 zł
 Kup
Ilość zębów 176
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316571349817
Ilość zębów 176
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316574359424
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.