Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » silnik Iveco EUROTECH MP » sterowanie silnikiem Iveco EUROTECH MP » pasek rozrządu i części wspólpracujące Iveco EUROTECH MP » zestaw paska rozrządu Iveco EUROTECH MP

zestaw paska rozrządu do IVECO EUROTECH MP

wybierz typ samochodu IVECO EUROTECH MP:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 178
Długość [mm] 1695
Szerokość [mm] 30
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 3165143225288
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,4
Ilość zębów 178
Szerokość [mm] 30
nr EAN 4010858572419
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 31
Ilość zębów 178
Ciężar [kg] 4,19
Szerokość [mm] 30
nr EAN 4010858579630
cena brutto:
234.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787550887
cena brutto:
240.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787022421
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787042603
Ilość zębów 178
Szerokość [mm] 30,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 3,85
dla numeru artykułu I170
Szerokość [mm] 30,0
Ilość zębów 178
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,14
nr EAN 4027816310532
Szerokość [mm] 30,0
Ilość zębów 178
Ciężar [kg] 4,028
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4054224732007
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465979057
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465102127
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 30
Ilość zębów 178
z rolkami 2
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4250093483280
cena brutto:
269.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 178
Szerokość 1 [mm] 30,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108307354
Liczba zębów 1 178
Szerokość 1 [mm] 30,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870364212
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063913339
cena brutto:
263.00 zł
 Kup
Ilość zębów 178
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316572489574
Ilość zębów 178
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316575838904
cena brutto:
251.01 zł
 Kup
Liczba zębów 1 178
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1360
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413520621988
Liczba zębów 1 178
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 4090
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413521390647
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.