Ilość zębów | 137 | |
Długość [mm] | 1305 | |
Szerokość [mm] | 25 | |
Liczba rolek kierunkowych | 2 | |
nr EAN | 4047025478465 |
Długość [mm] | 1305 | |
Ilość zębów | 137 | |
Szerokość [mm] | 25 | |
Podziałka zębów [mm] | 9,525 | |
z rolkami | 2 | |
nr EAN | 4047025517935 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Ciężar [kg] | 0,82 | |
Ilość zębów | 137 | |
Szerokość [mm] | 25 | |
nr EAN | 4010858797423 |
Długość opakowania [cm] | 28 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 31 | |
Ilość zębów | 137 | |
Ciężar [kg] | 1,637 | |
Szerokość [mm] | 25 | |
nr EAN | 4010858769789 |
nr EAN | 8021787121001 |
nr EAN | 8021787121018 |
nr EAN | 8021787249262 |
nr EAN | 8021787249279 |
Ilość zębów | 137 | |
Szerokość [mm] | 25,0 | |
Liczba pasków | 1 | |
dla numeru artykułu | C129 | |
nr EAN | 8430632500166 |
Ilość zębów | 137 | |
Szerokość [mm] | 25,0 | |
Liczba pasków | 1 | |
Ciężar [kg] | 0,93 | |
dla numeru artykułu | KD016 |
Ilość zębów | 137 | |
Ciężar [kg] | 1,63 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
dla numeru OE | 0831.V4 S1 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4027816327264 |
nr EAN | 5414465979095 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
nr EAN | 5414465981548 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | |
Liczba zębów 1 | 137 | |
Szerokość 1 [mm] | 25,4 | |
nr EAN | 8032747067017 |
Liczba pasków | 1 | |
Szerokość [mm] | 25,0 | |
Ilość zębów | 137 | |
z rolkami | 2 | |
nr EAN | 4250093481392 |
Liczba pasków | 1 | |
Szerokość [mm] | 25,4 | |
Ilość zębów | 137 | |
z rolkami | 2 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łańcuchem rozrządu (dla wałka rozrządu) | |
alternatywnie | ||
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4250093485741 |
Liczba zębów 1 | 137 | |
Szerokość 1 [mm] | 25,00 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4005108341716 |
Liczba zębów 1 | 137 | |
Szerokość 1 [mm] | 25,00 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4005108599469 |
Ilość zębów | 137 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1005 | |
Szerokość pasa [mm] | 25 | |
nr EAN | 7316572473610 |
Ilość zębów | 137 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1005 | |
Szerokość pasa [mm] | 25 | |
nr EAN | 7316574358045 |
Liczba zębów 1 | 137 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 2 | |
Masa [g] | 804 | |
Szerokość 1 [mm] | 25 | |
nr EAN | 3413520609474 |
Liczba zębów 1 | 137 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 2 | |
Masa [g] | 1669 | |
Szerokość 1 [mm] | 25 | |
nr EAN | 3413521124402 |
Ilość zębów | 137 | |
Ciężar [kg] | 1,63 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4044688646439 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024