Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lancia » silnik Lancia VOYAGER nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (404_) » sterowanie silnikiem Lancia VOYAGER nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (404_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Lancia VOYAGER nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (404_) » zestaw paska rozrządu Lancia VOYAGER nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (404_)

zestaw paska rozrządu do LANCIA VOYAGER nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (404_)

wybierz typ samochodu LANCIA VOYAGER nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (404_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
374.01 zł
259.19 zł
 Kup
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 160
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,9
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816370215
Ilość zębów 160
Długość [mm] 1524
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 4
nr EAN 4047025628716
Długość [mm] 1524
Ilość zębów 160
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 4
nr EAN 4047025639354
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,96
Ilość zębów 160
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858576233
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 160
Ciężar [kg] 2,863
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858576684
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 31
Ciężar [kg] 3,01
Szerokość 1 [mm] 25
Szerokość 2 [mm] 9,2
2 paski 
Liczba zębów 2 59
Liczba zębów 1 160
Opcja wyposażenia BELT IN OIL
nr EAN 4010858998219
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 160
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,9
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816370215
Ilość zębów 160
Ciężar [kg] 2,63
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 03L 198 119 F S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816451167
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465211201
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465463372
cena brutto:
400.00 zł
 Kup
Ilość zębów 160
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1000
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316575494889
Ilość zębów 160
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1000
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316575608033
Ilość zębów 160
Ciężar [kg] 2,63
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 03L 198 119 F S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688660787
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii zestaw paska rozrządu pasujące do LANCIA VOYAGER nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (404_)
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.