Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » silnik Lexus RC (_C1_) » sterowanie silnikiem Lexus RC (_C1_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Lexus RC (_C1_) » zestaw paska rozrządu Lexus RC (_C1_)

zestaw paska rozrządu do LEXUS RC (_C1_)

wybierz typ samochodu LEXUS RC (_C1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1599
Ilość zębów 199
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8,032
z rolkami 2
Wersja wzmocniona 
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
dostępne tylko w zestawie 
nr EAN 4047025517003
Ilość zębów 199
Długość [mm] 1599
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8,032
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047023075406
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,6
Ilość zębów 199
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858578602
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 199
Ciężar [kg] 1,88
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858999636
cena brutto:
210.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787109818
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787109825
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465060960
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465060977
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 199
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 8032747216910
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24
Ilość zębów 199
z rolkami 2
nr EAN 4250093483051
cena brutto:
247.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 199
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108722072
Liczba zębów 1 199
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108841049
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063970431
cena brutto:
249.00 zł
 Kup
Ilość zębów 199
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24,1
nr EAN 7316575629977
Ilość zębów 199
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316575630010
cena brutto:
258.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 199
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1020
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 3413520940447
Liczba zębów 1 199
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1785
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 3413521385018
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.