Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » silnik Mazda PREMACY Van (CP_) » sterowanie silnikiem Mazda PREMACY Van (CP_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Mazda PREMACY Van (CP_) » zestaw paska rozrządu Mazda PREMACY Van (CP_)

zestaw paska rozrządu do MAZDA PREMACY Van (CP_)

wybierz typ samochodu MAZDA PREMACY Van (CP_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 163
Długość [mm] 1141
Szerokość [mm] 20
Podziałka zębów [mm] 7
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047026097160
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,17
Ilość zębów 163
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858003036
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 31
Ilość zębów 81
Ciężar [kg] 1,46
Szerokość [mm] 10
nr EAN 4010858136291
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 31
Ciężar [kg] 2,737
Szerokość 1 [mm] 20
Szerokość 2 [mm] 10
2 paski 
Liczba zębów 2 81
Liczba zębów 1 163
nr EAN 4010858159900
cena brutto:
375.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787106794
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787422375
Szerokość [mm] 20,0
Ilość zębów 163
Ciężar [kg] 0,67
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 04E 109 119 C S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816478904
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465098512
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez termostatu
Liczba pasków 2
Liczba zębów 1 81
Szerokość 1 [mm] 10
Liczba zębów 2 163
Szerokość 2 [mm] 20
z rolkami 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
nr EAN 4250093486458
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurką
Liczba pasków 2
Liczba zębów 1 81
Szerokość 1 [mm] 10
Liczba zębów 2 163
Szerokość 2 [mm] 20
z rolkami 2
nr EAN 4250093486472
cena brutto:
187.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 7316576877346
Jednostkaszt.
EAN7316579823203
Numer katalogowyVKM 11338
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
224.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 163
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 810
Szerokość 1 [mm] 20
nr EAN 3413521348938
Liczba zębów 1 163
Liczba pasków 2
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1939
Szerokość 1 [mm] 20
nr EAN 3413521966934
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii zestaw paska rozrządu pasujące do MAZDA PREMACY Van (CP_)
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.