Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » silnik Mercedes-benz KLASA S (W222, V222, X222) » sterowanie silnikiem Mercedes-benz KLASA S (W222, V222, X222) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Mercedes-benz KLASA S (W222, V222, X222) » zestaw paska rozrządu Mercedes-benz KLASA S (W222, V222, X222)

zestaw paska rozrządu do MERCEDES-BENZ KLASA S (W222, V222, X222)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S (W222, V222, X222):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,61
Ilość zębów 114
Szerokość [mm] 17
nr EAN 4010858790998
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 114
Ciężar [kg] 1,75
Szerokość [mm] 17
nr EAN 4010858576691
cena brutto:
111.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787531602
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787982787
Ilość zębów 101
Szerokość [mm] 17,0
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu C111
nr EAN 8430632500289
Ilość zębów 114
Szerokość [mm] 17,0
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu N405
nr EAN 8430632500302
Szerokość [mm] 17,0
Ilość zębów 114
Ciężar [kg] 0,380
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 0831.R1
nr EAN 4027816112440
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 17
Ilość zębów 114
z rolkami 1
nr EAN 4250093480531
Liczba pasków 1
Ilość zębów 113
Szerokość [mm] 17
z rolkami 1
nr EAN 4250093483426
Liczba zębów 1 114
Szerokość 1 [mm] 17,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307620
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 113
Szerokość 1 [mm] 17,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108305343
Liczba zębów 1 114
Szerokość 1 [mm] 17,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108996763
Ilość zębów 114
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316577658982
Ilość zębów 114
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316574869169
Ilość zębów 113
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316574945559
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.