
| Długość [mm] | 1057 |
| Ilość zębów | 111 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| Podziałka zębów [mm] | 9,525 |
| z rolkami | 1 |
| nr EAN | 4047025517959 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7 |
| Ciężar [kg] | 0,6 |
| Ilość zębów | 111 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| nr EAN | 4010858790738 |

| Długość opakowania [cm] | 28 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 24 |
| Ilość zębów | 111 |
| Ciężar [kg] | 1,65 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| nr EAN | 4010858799687 |

| nr EAN | 8021787534351 |

| nr EAN | 8021787983050 |

| Ilość zębów | 111 |
| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Liczba pasków | 1 |
| dla numeru artykułu | O106 |
| nr EAN | 8430632500210 |

| Ilość zębów | 111 |
| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Liczba pasków | 1 |
| Ciężar [kg] | 0,78 |
| dla numeru artykułu | KD021/KD024/KD025 |

| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Ilość zębów | 111 |
| Ciężar [kg] | 0,52 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| dla numeru OE | 16 06 368 |
| nr EAN | 4027816141150 |

| Ilość zębów | 111 |
| Ciężar [kg] | 1,400 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| dla numeru OE | 16 06 369 S1 |
| nr EAN | 4027816327172 |

| nr EAN | 5414465977237 |

| nr EAN | 5414465977473 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| nr EAN | 5414465981098 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| nr EAN | 5414465981135 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z termostatem |
| nr EAN | 5414465656316 |

| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
| Szerokość 1 [mm] | 17 |
| Liczba zębów 1 | 111 |
| nr EAN | 8032747064603 |

| Liczba pasków | 1 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| Ilość zębów | 111 |
| z rolkami | 1 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez termostatu |
| nr EAN | 4250093480029 |

| Liczba pasków | 1 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| Ilość zębów | 111 |
| z rolkami | 1 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z termostatem |
| dostosowany do termostatu z temperaturą otwarcia [°C] | 92 |
| nr EAN | 4250093483211 |

| Liczba zębów 1 | 111 |
| Szerokość 1 [mm] | 17,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108305206 |

| Liczba zębów 1 | 111 |
| Szerokość 1 [mm] | 17,00 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z termostatem |
| Temperatura otwarcia [°c] | 92 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108598936 |

| Ilość zębów | 111 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 17 |
| nr EAN | 7316577663887 |

| Ilość zębów | 111 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 17 |
| nr EAN | 7316588051215 |

| Liczba zębów 1 | 111 |
| Liczba pasków | 1 |
| Liczba rolek kierunkowych | 1 |
| Masa [g] | 1724 |
| Szerokość 1 [mm] | 17 |
| nr EAN | 3413521183485 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025