Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » silnik Mitsubishi GRANDIS (NA_W) » sterowanie silnikiem Mitsubishi GRANDIS (NA_W) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Mitsubishi GRANDIS (NA_W) » zestaw paska rozrządu Mitsubishi GRANDIS (NA_W)

zestaw paska rozrządu do MITSUBISHI GRANDIS (NA_W)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI GRANDIS (NA_W):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 120
Długość [mm] 1143
Szerokość [mm] 30
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025478175
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,23
Ilość zębów 120
Szerokość [mm] 30
nr EAN 4010858793722
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 120
Ciężar [kg] 2,32
Szerokość [mm] 30
nr EAN 4010858799946
cena brutto:
232.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787539134
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787046168
cena brutto:
263.00 zł
 Kup
Ilość zębów 120
Szerokość [mm] 30
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu KD033/KD036/KD054
Szerokość [mm] 30,0
Ilość zębów 120
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,100
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 038 198 119 A
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816217244
Szerokość [mm] 30,0
Ilość zębów 120
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,8
dla numeru OE 038 198 119 A S1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4027816406181
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pompy wodnej
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465980794
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465102134
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 120
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 8032747066867
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 30
Ilość zębów 120
z rolkami 2
nr EAN 4250093481040
cena brutto:
287.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 120
Szerokość 1 [mm] 30,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307040
Liczba zębów 1 120
Szerokość 1 [mm] 30,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108817549
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063651705
cena brutto:
272.00 zł
 Kup
Ilość zębów 120
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1000
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316572333525
Ilość zębów 120
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1000
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316574564873
cena brutto:
267.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 120
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1245
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413520630645
Liczba zębów 1 120
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 2160
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413521144332
Szerokość [mm] 30,0
Ilość zębów 120
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,100
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 038 198 119 A
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688639110
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.