Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » silnik Nissan PRIMASTAR Autobus (X83) » sterowanie silnikiem Nissan PRIMASTAR Autobus (X83) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Nissan PRIMASTAR Autobus (X83) » zestaw paska rozrządu Nissan PRIMASTAR Autobus (X83)

zestaw paska rozrządu do NISSAN PRIMASTAR Autobus (X83)

wybierz typ samochodu NISSAN PRIMASTAR Autobus (X83):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 144
Długość [mm] 1372
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047026238082
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,17
Ilość zębów 144
Szerokość [mm] 25
Opcja wyposażenia 4V
nr EAN 4010858795870
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 144
Ciężar [kg] 2,3
Szerokość [mm] 25
Opcja wyposażenia 4V
nr EAN 4010858766061
Ilość zębów 144
Ciężar [kg] 1,95
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 16 095 248 80
nr EAN 4027816451112
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 144
z rolkami 2
nr EAN 4250093480463
cena brutto:
200.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 144
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307385
Liczba zębów 1 144
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108599490
cena brutto:
170.99 zł
 Kup
Ilość zębów 144
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316572300909
Ilość zębów 144
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316572504666
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 144
Ciężar [kg] 1,051
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688644336
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.