Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel ASCONA C (J82) » sterowanie silnikiem Opel ASCONA C (J82) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel ASCONA C (J82) » zestaw paska rozrządu Opel ASCONA C (J82)

zestaw paska rozrządu do OPEL ASCONA C (J82)

wybierz typ samochodu OPEL ASCONA C (J82):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 1,14
Ilość zębów 169
Szerokość [mm] 20
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 1606190
nr EAN 4010858791889
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 169
Ciężar [kg] 2,104
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858799663
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787534351
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787983050
Ilość zębów 169
Szerokość [mm] 20,0
Ciężar [kg] 2,09
dla numeru artykułu O136
nr EAN 8430632000703
cena brutto:
111.00 zł
 Kup
Ilość zębów 111
Szerokość [mm] 17,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 0,78
dla numeru artykułu KD021/KD024/KD025
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465977497
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465039805
Liczba pasków 1
Ilość zębów 169
Szerokość [mm] 20
z rolkami 3
nr EAN 4250093480074
cena brutto:
180.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 169
Szerokość 1 [mm] 20,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108305794
Liczba zębów 1 169
Szerokość 1 [mm] 20,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108598615
cena brutto:
195.00 zł
 Kup
Ilość zębów 169
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1003
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316571349930
Ilość zębów 169
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1003
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316574868902
cena brutto:
187.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 169
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 3
Masa [g] 950
Szerokość 1 [mm] 20
nr EAN 3413520350086
Liczba zębów 1 111
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1724
Szerokość 1 [mm] 17
nr EAN 3413521183485
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.