Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel COMBO Furgon/minivan » sterowanie silnikiem Opel COMBO Furgon/minivan » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel COMBO Furgon/minivan » zestaw paska rozrządu Opel COMBO Furgon/minivan

zestaw paska rozrządu do OPEL COMBO Furgon/minivan

wybierz typ samochodu OPEL COMBO Furgon/minivan:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 131
Długość [mm] 1248
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025477284
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,23
Ilość zębów 131
Szerokość [mm] 25
Sterowanie rolką napinacza automatyczny
nr EAN 4010858793814
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,64
Ilość zębów 131
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858769574
cena brutto:
196.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787006568
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 131
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 0,900
dla numeru OE 16 06 388 SK
nr EAN 4027816234135
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 131
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 0,86
dla numeru OE 16 06 384 SK
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816284512
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 131
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,708
dla numeru OE 16 06 384 S1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4054224730218
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465978807
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465989773
cena brutto:
289.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 131
Szerokość 1 [mm] 25,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108580627
cena brutto:
235.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 131
Szerokość 1 [mm] 25,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108580573
cena brutto:
225.00 zł
 Kup
Ilość zębów 131
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316572565636
cena brutto:
239.00 zł
 Kup
Ilość zębów 131
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316575470081
Liczba zębów 1 131
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 2079
Szerokość 1 [mm] 25
nr EAN 3413521409769
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 131
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,708
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 16 06 384 S1
nr EAN 4054228730214
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.