Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel KADETT A » sterowanie silnikiem Opel KADETT A » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel KADETT A » zestaw paska rozrządu Opel KADETT A

zestaw paska rozrządu do OPEL KADETT A

wybierz typ samochodu OPEL KADETT A:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 96
Długość [mm] 914
Szerokość [mm] 17,3
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 1
nr EAN 4047025477314
Długość [mm] 914
Ilość zębów 96
Szerokość [mm] 17,3
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 1
nr EAN 4047025516617
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,52
Ilość zębów 96
Szerokość [mm] 17
nr EAN 4010858577896
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 96
Ciężar [kg] 1,826
Szerokość [mm] 17
nr EAN 4010858004132
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787054583
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787204735
Ilość zębów 96
Szerokość [mm] 17,3
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 0,98
dla numeru artykułu R236
nr EAN 8430632000901
Szerokość [mm] 17,3
Ilość zębów 96
Ciężar [kg] 1,310
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 13 0C 174 80R
nr EAN 4027816376408
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465102035
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465449079
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 17,3
Ilość zębów 96
z rolkami 1
nr EAN 4250093484157
cena brutto:
207.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 96
Szerokość 1 [mm] 17,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108942975
Liczba zębów 1 132
Szerokość 1 [mm] 27,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108973405
Indeks: REN 130C17480R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw paska rozrządu
Nazwa: ZESTAW ROZRZĄDU (Z PASKIEM) DACIA RENAULT
Opis: DACIA LODGY 1.6, DACIA LOGAN MCV (KS_) 1.6, RENAULT THALIA II (LU1/2_) 1.6
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 530060410
Numer dostawcy: 130C17480R
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Ilość zębów 96
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316575629908
Ilość zębów 96
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316575839277
Liczba zębów 1 96
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1740
Szerokość 1 [mm] 17,3
nr EAN 3413521385872
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.