Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel MONTEREY A (M92) » sterowanie silnikiem Opel MONTEREY A (M92) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel MONTEREY A (M92) » zestaw paska rozrządu Opel MONTEREY A (M92)

zestaw paska rozrządu do OPEL MONTEREY A (M92)

wybierz typ samochodu OPEL MONTEREY A (M92):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1057
Ilość zębów 111
Szerokość [mm] 20
Podziałka zębów [mm] 9,525
nr EAN 4047025517928
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,16
Ilość zębów 146
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858791827
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 111
Ciężar [kg] 1,344
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858767020
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787534801
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465977473
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981586
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981135
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 20
Ilość zębów 146
z rolkami 1
nr EAN 4250093480036
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 20,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108306500
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 20,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108996640
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
Ilość zębów 146
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316571359618
Ilość zębów 146
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316574449354
Szerokość [mm] 20,0
Ilość zębów 146
Ciężar [kg] 0,472
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688636416
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii zestaw paska rozrządu pasujące do OPEL MONTEREY A (M92)
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.