Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel VIVARO A Furgon (X83) » sterowanie silnikiem Opel VIVARO A Furgon (X83) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel VIVARO A Furgon (X83) » zestaw paska rozrządu Opel VIVARO A Furgon (X83)

zestaw paska rozrządu do OPEL VIVARO A Furgon (X83)

wybierz typ samochodu OPEL VIVARO A Furgon (X83):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 126
Długość [mm] 1200
Szerokość [mm] 27
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025629027
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,19
Ilość zębów 126
Szerokość [mm] 27
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 130C11321R
nr EAN 4010858589561
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 126
Ciężar [kg] 2,12
Szerokość [mm] 27
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 77 01 477 022
nr EAN 4010858999490
cena brutto:
247.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787116977
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 126
Szerokość 1 [mm] 27
nr EAN 8032747132555
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 27
Ilość zębów 126
z rolkami 2
nr EAN 4250093480654
cena brutto:
248.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 126
Szerokość 1 [mm] 27,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108972415
Liczba zębów 1 126
Szerokość 1 [mm] 27,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108972392
cena brutto:
244.00 zł
 Kup
Ilość zębów 126
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 27
nr EAN 7316572333846
cena brutto:
261.01 zł
 Kup
Liczba zębów 1 126
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 936
Szerokość 1 [mm] 27
nr EAN 3413520524494
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.