Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault TRAFIC II Platforma / podwozie (EL) » sterowanie silnikiem Renault TRAFIC II Platforma / podwozie (EL) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Renault TRAFIC II Platforma / podwozie (EL) » zestaw paska rozrządu Renault TRAFIC II Platforma / podwozie (EL)

zestaw paska rozrządu do RENAULT TRAFIC II Platforma / podwozie (EL)

wybierz typ samochodu RENAULT TRAFIC II Platforma / podwozie (EL):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,06
Ilość zębów 132
Szerokość [mm] 26
nr EAN 4010858793098
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 132
Ciężar [kg] 1,98
Szerokość [mm] 26
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4010858576769
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787015867
Szerokość [mm] 26,0
Ilość zębów 132
Ciężar [kg] 1,2
dla numeru OE 77 01 477 048
nr EAN 4027816220565
Ilość zębów 132
Ciężar [kg] 1,9
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 77 01 477 048 S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816451037
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465978715
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465981463
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 132
Szerokość 1 [mm] 26
nr EAN 8032747067437
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 26
Ilość zębów 132
z rolkami 1
nr EAN 4250093480661
cena brutto:
193.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 132
Szerokość 1 [mm] 26,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307002
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,06
Ilość zębów 132
Szerokość [mm] 26
nr EAN 5901619566176
cena brutto:
174.00 zł
 Kup
Ilość zębów 132
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1008
Szerokość pasa [mm] 26
nr EAN 7316572155394
Ilość zębów 132
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1008
Szerokość pasa [mm] 26
nr EAN 7316572505120
cena brutto:
203.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 132
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1005
Szerokość 1 [mm] 26
nr EAN 3413520524449
Liczba zębów 1 132
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1944
Szerokość 1 [mm] 26
nr EAN 3413521124549
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.