Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » silnik Skoda 1000MB (710, 990) » sterowanie silnikiem Skoda 1000MB (710, 990) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Skoda 1000MB (710, 990) » zestaw paska rozrządu Skoda 1000MB (710, 990)

zestaw paska rozrządu do SKODA 1000MB (710, 990)

wybierz typ samochodu SKODA 1000MB (710, 990):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,74
Ilość zębów 119
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858792312
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 119
Ciężar [kg] 2,032
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858765873
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ciężar [kg] 2,148
Szerokość 1 [mm] 25
Szerokość 2 [mm] 20,1
2 paski 
Liczba zębów 2 75
Liczba zębów 1 119
nr EAN 4010858007027
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 119
Ciężar [kg] 0,6
nr EAN 4027816145288
Liczba pasków 2
Szerokość 1 [mm] 25
Liczba zębów 1 119
Szerokość 2 [mm] 20,1
Liczba zębów 2 75
z rolkami 1
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek rozrządu
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wtryskowa
nr EAN 4250093480197
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 119
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108306555
Liczba zębów 1 119
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108996688
Liczba zębów 1 119
Liczba zębów 2 75
Szerokość 1 [mm] 20
Szerokość 2 [mm] 25
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
nr EAN 7316587016932
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.