Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » silnik Toyota YARIS VERSO VAN (_P2_) » sterowanie silnikiem Toyota YARIS VERSO VAN (_P2_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Toyota YARIS VERSO VAN (_P2_) » zestaw paska rozrządu Toyota YARIS VERSO VAN (_P2_)

zestaw paska rozrządu do TOYOTA YARIS VERSO VAN (_P2_)

wybierz typ samochodu TOYOTA YARIS VERSO VAN (_P2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,06
Ilość zębów 142
Szerokość [mm] 23
nr EAN 4010858796761
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,15
Ilość zębów 142
Szerokość [mm] 23
nr EAN 4010858766092
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 142
Ciężar [kg] 2,23
Szerokość [mm] 23
nr EAN 4010858769734
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 142
Ciężar [kg] 2,3
Szerokość [mm] 23
nr EAN 4010858579807
cena brutto:
276.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787544244
cena brutto:
289.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787029697
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787983296
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787116069
Ilość zębów 142
Szerokość [mm] 23,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 2,29
dla numeru artykułu R199
Szerokość [mm] 23,0
Ilość zębów 142
Ciężar [kg] 0,845
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 30758261
nr EAN 4027816227335
Szerokość [mm] 23,0
Ilość zębów 142
Ciężar [kg] 1,85
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 274338 S2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4027816328131
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465978425
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981395
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pompy wodnej
nr EAN 5414465023170
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465023248
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 142
Szerokość 1 [mm] 23
nr EAN 8032747064481
Liczba pasków 1
z rolkami 2
Szerokość [mm] 23
Ilość zębów 142
nr EAN 4250093480784
Liczba pasków 1
z rolkami 2
Szerokość [mm] 23
Ilość zębów 148
nr EAN 4250093480890
cena brutto:
214.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 142
Szerokość 1 [mm] 23,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108305633
Liczba zębów 1 142
Szerokość 1 [mm] 23,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108743855
cena brutto:
218.01 zł
 Kup
Ilość zębów 142
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 23
nr EAN 7316572289358
cena brutto:
261.01 zł
 Kup
Ilość zębów 142
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 23
nr EAN 7316575470043
Liczba zębów 1 142
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 2141
Szerokość 1 [mm] 23
nr EAN 3413521643965
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.