Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Ciężar [kg] | 1,06 | |
Ilość zębów | 142 | |
Szerokość [mm] | 23 | |
nr EAN | 4010858796761 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Ciężar [kg] | 1,15 | |
Ilość zębów | 142 | |
Szerokość [mm] | 23 | |
nr EAN | 4010858766092 |
Długość opakowania [cm] | 28 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 24 | |
Ilość zębów | 142 | |
Ciężar [kg] | 2,23 | |
Szerokość [mm] | 23 | |
nr EAN | 4010858769734 |
Długość opakowania [cm] | 28 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 24 | |
Ilość zębów | 142 | |
Ciężar [kg] | 2,3 | |
Szerokość [mm] | 23 | |
nr EAN | 4010858579807 |
nr EAN | 8021787544244 |
nr EAN | 8021787029697 |
nr EAN | 8021787983296 |
nr EAN | 8021787116069 |
Ilość zębów | 142 | |
Szerokość [mm] | 23,0 | |
Liczba pasków | 1 | |
Ciężar [kg] | 2,29 | |
dla numeru artykułu | R199 |
Szerokość [mm] | 23,0 | |
Ilość zębów | 142 | |
Ciężar [kg] | 0,845 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
dla numeru OE | 30758261 | |
nr EAN | 4027816227335 |
Szerokość [mm] | 23,0 | |
Ilość zębów | 142 | |
Ciężar [kg] | 1,85 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
dla numeru OE | 274338 S2 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
nr EAN | 4027816328131 |
nr EAN | 5414465978425 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
nr EAN | 5414465981395 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pompy wodnej | |
nr EAN | 5414465023170 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
nr EAN | 5414465023248 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | |
Liczba zębów 1 | 142 | |
Szerokość 1 [mm] | 23 | |
nr EAN | 8032747064481 |
Liczba pasków | 1 | |
z rolkami | 2 | |
Szerokość [mm] | 23 | |
Ilość zębów | 142 | |
nr EAN | 4250093480784 |
Liczba pasków | 1 | |
z rolkami | 2 | |
Szerokość [mm] | 23 | |
Ilość zębów | 148 | |
nr EAN | 4250093480890 |
Liczba zębów 1 | 142 | |
Szerokość 1 [mm] | 23,00 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | ||
nr EAN | 4005108305633 |
Liczba zębów 1 | 142 | |
Szerokość 1 [mm] | 23,00 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
uwzględnić informację serwisową | ||
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | ||
nr EAN | 4005108743855 |
Ilość zębów | 142 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Szerokość pasa [mm] | 23 | |
nr EAN | 7316572289358 |
Ilość zębów | 142 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Szerokość pasa [mm] | 23 | |
nr EAN | 7316575470043 |
Liczba zębów 1 | 142 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 2 | |
Masa [g] | 2141 | |
Szerokość 1 [mm] | 23 | |
nr EAN | 3413521643965 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025