Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » paski napędowe Volkswagen POLO III CLASSIC (6V2) » pasek rozrządu i zestaw paska rozrządu Volkswagen POLO III CLASSIC (6V2) » zestaw paska rozrządu Volkswagen POLO III CLASSIC (6V2)

zestaw paska rozrządu do VOLKSWAGEN POLO III CLASSIC (6V2)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN POLO III CLASSIC (6V2) :
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu.

zestawy rozrządu w sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.plRozrząd pojazdu samochodowego steruje otwarciem zaworów w slnikach benzynowych i diesla. Obecnie rozrządy różnią się materiałem z jakiego zrobiony jest transmiter obrotów z wału korbowego na wałek rozrządu. Może być nim zębaty pasek rozrządu ze specjalnej gumy wzmocnionej wewnętrznym kordem, mówimy wówczas o napędzie paskowym. Może być nim też metalowy łańcuch, mówimy wówczas o napędzie łańuchowym.

Jakie są różnice pomiędzy rozrządem paskowym i łańcuchowym ?
Oprócz wymienionej wyżej różnicy w materialne elementu przenoszącego napęd, występują istotne różnice w elementach składowych poszczególnych zestawów rozrządu. W przypadku rozrządu z napędem paskowym, zazwyczaj w takich zestawach oprócz paska rozrządu znajdują się także rolki napinające i rolki prowadzące paska rozrządu. W przypadku gdy w napinaniu paska rozrządu bierze udział także pompa wodna, to również ona jest składnikiem takiego zestawu rozrządu. W niektórych konstrukcjach rozrządu występują specjalne tłumiki drgań paska rozrządu. W rozbudowanych zestawach rozrządu także one mogą występować jako ich składnik.

Jak często należy wymieniać zestaw rozrządu ?
Wszystko zależy od tego czy jest to pierwsza wymiana, czy wymiany następne. Termin pierwszej wymiany określają producenci auta i zazwyczaj wynosi on od 90 do 120 tysięcy kilometrów, chociaż są wyjątki jak silnik 1,6 HDI w autach Citroen i Peugeot, którego wymiana przewidziana jest przez producenta co 200 tyś. km. W przypadku następnych wymian zaleca się nie przekraczać 70 - 80 tyś kilometrów pomiędzy nimi. I wcale nie chodzi tu o to, że wymieniany jako następny zestaw rozrządu jest gorszej jakości, tylko o wpływ zużycia silnika na jego pracę, a tym samym na obciążenia jakimi jest poddawany nowy rozrząd.

Dlaczego wymiana zestawu rozrządu jest taka ważna ?
Usterka, która może wystąpić na skutek zerwania paska rozrządu lub uszkodzenia którejś z rolek lub współpracującej pompy wody stanowi jedną z poważniejszych awarii silnika. Pozostawienie w otwartej pozycji niektórych zaworów może spododować ich zniszczenie przez poruszajacy się tłok. Zniszczeniu ulega zazwyczaj sam tłok oraz cylinder silnika. Naprawa takich uszkodzeń jest niezwykle kosztowna i może kończyć się koniecznością wymiany silnika na nowy. W toku eksploatacji normalnej zużyciu ulegają zarówno rolki jak i sam pasek, który z wiekiem najzwyczajniej w świecie zaczyna parcieć i tracić swoje wlaściwości. Dlatego zdecydowanie nie należy przekraczać dopuszczalnych zakresów pracy zestawu rozrządu.

Właściciele samochodów szukający nowego zestawu rozrządu do swojego auta znajdą je w ofercie sklepu motoryzacyjnego e-autoparts.pl. E-autoparts.pl zapewnia szeroką dostępność zestawów rozrządu do wielu popularnych marek samochodów. Kupić tu można w atrakcyjnych cenach rozrządy INA, SKF, Contitech, Febi, Bosch, Gates.