Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » paski napędowe Mercedes-benz SPRINTER 3-t Furgon (B903) » pasek wieloklinowy Mercedes-benz SPRINTER 3-t Furgon (B903) » zestaw paska wielorowkowego Mercedes-benz SPRINTER 3-t Furgon (B903)

zestaw paska wielorowkowego do MERCEDES-BENZ SPRINTER 3-t Furgon (B903)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 3-t Furgon (B903):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Agregaty/rolki zawiera rolkę napinającą
Agregaty/rolki z rolka kierunkową
Długość opakowania [cm] 34
Szerokość opakowania [cm] 24
Wysokość opakowania [cm] 15
Ciężar [kg] 1,37
nr EAN 4010858156015
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465073892
Długość 1 [mm] 2035
Ilość żeber 7
Rozstaw od pierwszego rowka [mm] 19,4
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870579586
Długość [mm] 2035
Szerokość [mm] 24,92
Ilość żeber 7
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574924158
Ilość żeber 7
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 3
Masa [g] 1814
Długość [mm] 2035
nr EAN 3413521959318
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska wielorowkowego


Zestaw paska wieloklinowego


Zestaw paska wieloklinowego zawiera niezbędne części do naprawy napędu pasowego w samochodzie. Zazwyczaj w skład zestawu napędu paska wieloklinowego wchodą: pasek wieloklinowy, rolka napinająca, rolka prowadząca. Zestawy pasków wieloklinowych mogą czasem też zawierać napinacz hydrauliczny, zestaw śrub, koło pasowe. Napęd paska wieloklinowego odpowiada za przekazanie napędu z wału korbowego silnika smochodowego na pozostały osprzęt silnika, taki jak sprężarka klimatyzacji, alternator. Stan techniczny napędu paska wieloklinowego jest więc ważny szczególnie dla zapewnienia produkcji prądu elektrycznego. Jego pogorszenie może oznaczać niedoładowanie akumulatora, a co za tym idzie, późniejsze problemy z rozruchem pojazdu.


Dlaczego warto wymienić zestaw paska wieloklinowego


zestaw paska wieloklinowegoWymiana całego zestawu jest korzystna głównie z powodu zapewnienia dłuższej żywotności tego komponentu silnika. Można oczywiście wymienić sam pasek wieloklinowy, ale skoro czas pracy dobiegł końca, można domniemywać, że pozostałe elementy zestawu paska wieloklinowego także moga być już zużyte. Założenie nowego paska na stary komplet rolek, może spowodować przyspieszone zużycie paska z powodu luzów na rolkach, lub niedostatecznym napięciu paska w trakcie pracy. Oczywiście jedorazowy wydatek przy zakupie całego zetstawu paska wieloklinowego jest wyższy, ale w ostatecznej kalkulacji jest to lepsze rozwiązanie, niż cykliczna wymiana poszczególnych elementów zestawu.

 

Jak często wymieniać zestaw paska wieloklinowego


Należy się kierować zasadą, że przy pierwszych niedomaganiach układu napędu paska wieloklinowego, należy zlecić jego wymianę na nowy. Problemy z napędem paska mogą się objawiać w głośnej pracy rolek, ślizganiem się paska podczas pracy, szczególnie przy dużej wilgotności otoczenia. Trudno powiedzieć jednoznacznie jaka jest żywotność całego układu napędu paska wieloklionowego, ale można przyjąć, że typowy czas pracy zestawu wynosi 120-150 tysięcy kilometrów.