wieloczęściowy | trzyczęściowy | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dociskiem sprzęgła | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z wysprzęglikiem centralnym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z tarczą sprzęgła | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska oporowego | |
Średnica [mm] | 250 | |
Ilość zębów | 21 | |
nr EAN | 5411450698627 |
Średnica [mm] | 250 | |
Dopasowanie | z automatycznym nastawianiem | |
nr EAN | 4005108562401 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z wysprzęglikiem centralnym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kołem zamachowym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zestawem śrubowym | |
Dopasowanie | z automatycznym nastawianiem | |
Liczba otworów do mocowania | 8 | |
nr EAN | 4014870372965 |
Sprzęgło | Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe | |
Wyposażenie sprzęgła | with flywheel | |
Wyposażenie sprzęgła | clutch pressure plat | |
Wyposażenie sprzęgła | with clutch plate | |
średnica zewnętrzna [mm] | 240 | |
Specyfikacja | Teeth Quant.: 21 | |
Ciężar brutto [kg] | 23,400 | |
Ciężar netto [g] | 23400 | |
nr EAN | 5902048059161 |
Średnica [mm] | 250 | |
Profil piasty | 21,30x24,5-21N | |
Ilość zębów | 21 | |
dostępne tylko w zestawie | ||
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska oporowego | |
nr EAN | 4013872736157 |
Nowa część | ||
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kołem zamachowym | |
Sprzęgło | Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe | |
Moment dokręcenia [Nm] | 25 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dociskiem sprzęgła | |
średnica zewnętrzna [mm] | 240 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z tarczą sprzęgła | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 240 | |
Ilość zębów | 21 | |
Profil piasty | 24,6 x 21,16 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wysprzęglika centralnego | |
Ciężar [kg] | 23,36 | |
nr EAN | 3276428350547 |
Nowa część | ||
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kołem zamachowym | |
Wersja silnika | dla silników z kołem zamachowym dwumasowym | |
dla producenta koła zamachowego | VALEO | |
Liczba otworów do mocowania | 8 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zestawem śrubowym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dociskiem sprzęgła | |
Siła wyrzutu [N] | 6850 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zestawem śruby zabezpieczającej | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z tarczą sprzęgła | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 250 | |
Ilość zębów | 21 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z wysprzęglikiem centralnym | |
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego | 2 | |
otwór Ø [mm] | 30 | |
Materiał | Tworzywo sztuczne | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez czujnika | |
Sposób montażu | spięty | |
Ciężar [kg] | 20,3 | |
nr EAN | 3276428374246 |
Nowa część | ||
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dociskiem sprzęgła | |
średnica zewnętrzna [mm] | 250 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z tarczą sprzęgła | |
Ilość zębów | 21 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z wysprzęglikiem centralnym | |
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego | 2 | |
otwór Ø [mm] | 30 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez czujnika | |
Ciężar [kg] | 7,41 | |
nr EAN | 3276428343013 |
Informacje o częściach samochodowych: sprzęgło
Sprzęgło samochodowe jest elementem pojazdu odpowiedzialnym za przeniesienie momentu obrotowego wału korbowego silnika na wałek skrzyni biegów. Jest to jeden z bardziej eksploatowanych podzespołów współczesnego samochodu. Wzrastające moce silników wymuszają na konstruktorach sprzęgieł samochodowych stałe ulepszanie ich konstrukcji. W skład typowego sprzęgła wchodzą takie elementy, jak: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa i łożysko wysprzęglające.
W zależności od sposobu wykonania, można wyodręgnić dwa główne typy sprzęgieł: ze sprężynami w tarczy sprzęgłowej i o sztywnej tarczy sprzęgłowej. Sposób wysprzęglania sprzęgła może być mechaniczny, za pomocą linki sprzęgła, oraz hydrauliczny, za pomocą pompy sprzęgła i siłownika hydraulicznego sprzęgła. W nowoczesnych sprzęgłach, siłownik sprzęgła i łożysko sprzęgłowe występuje jako jedna część o nazwie hydrauliczne łożysko wyciskowe. Podczas wymiany sprzęgła zaleca się również wymianę hydraulicznego łożyska wyciskowego.
Podstawą takiego zalecenia jest to, że zużycie sprzęgła uprawdopodobnia również zużycie hydraulicznego łożyska wyciskowego. Sama wymiana sprzęgła jest operacją dosyć kosztowną ze względu na pracochłonność i pozorna oszczędność w postaci ominięcia jednoczesnej wymiany hydraulicznego łożyska wyciskowego może skończyć się koniecznością jego rychłej wymiany z poniesieniem całości kosztów robocizny jeszcze raz.
sprzęgło Sachs | sprzęgło LUK |
sprzęgło Kager | sprzęglo Valeo |
sprzęgło Exide | sprzęgło Aisin |
sprzęgło Mecarm | sprzęgło KM Germany |
sprzęgło Maxgear | sprzęgło Quinton |
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025