Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » sprzęgło Renault SCÉNIC II (JM0/1_) » zestaw sprzęgła Renault SCÉNIC II (JM0/1_)

zestaw sprzęgła do RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4005108566034
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wysprzęglika centralnego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Średnica [mm] 228
Ilość zębów 21
Średnica [mm] 230
Ilość zębów 21
średnica zewnętrzna [mm] 230,0
Ilość zębów 21
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Ciężar [kg] 4,976
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746051761
Średnica [mm] 230
nr EAN 4005108565952
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Liczba otworów do mocowania 7
nr EAN 4005108948076
Indeks: REN 302057505R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw sprzęgła
Nazwa: SPRZĘGŁO (KPL) RENAULT
Opis: SPRZĘGŁO (KPL) RENAULT
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: : 7701476804
Numer dostawcy: 302057505R
Parametry:Średnica [mm] : 230
Indeks: REN 302058324R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw sprzęgła
Nazwa: SPRZĘGŁO (KPL) RENAULT
Opis: Clio III, Megane II, Modus, Kangoo 1,5dCi 04-
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: : 7701476180
Numer dostawcy: 302058324R
Parametry:Ilość zębów : 26
Średnica [mm] : 215
cena brutto:
410.00 zł
 Kup
Liczba zębów26
Średnica [mm]215
Pojedyncze części, patrz: lista części
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez łożyska oporowego
uwzględnić informację serwisową
cena brutto:
377.00 zł
 Kup
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 215
Siła wyrzutu [N] 4900
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 215
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 147
Ilość zębów 26
Profil piasty 21,90 x 20
Wersja 215X147/F830DS/ORGAN
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska oporowego
Rodzaj sterowania Sterowanie przełączaniem ciśnienia
Ciężar [kg] 5,67
nr EAN 3276428280127
cena brutto:
368.00 zł
 Kup
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 228
Siła wyrzutu [N] 5500
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 225
Ilość zębów 21
Profil piasty 24,81 x 21,28
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wysprzęglika centralnego
Rodzaj sterowania Sterowanie przełączaniem ciśnienia
Ciężar [kg] 4,29
nr EAN 3276428280332
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Moment dokręcenia [Nm] 65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 228
Siła wyrzutu [N] 5500
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 228
Ilość zębów 21
Profil piasty 21,2 x 24,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wysprzęglika centralnego
Ciężar [kg] 18,34
nr EAN 3276428350776
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Moment dokręcenia [Nm] 65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 228
Siła wyrzutu [N] 5500
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 228
Ilość zębów 21
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Ciężar [kg] 19,35
nr EAN 3276428450773
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 228
Siła wyrzutu [N] 5500
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 225
Ilość zębów 21
Profil piasty 24,8 x 21,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Rodzaj sterowania Sterowanie przełączaniem ciśnienia
Ciężar [kg] 4,62
nr EAN 3276428342764
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
dla producenta koła zamachowego VALEO
Liczba otworów do mocowania 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Moment dokręcenia [Nm] 65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Siła wyrzutu [N] 6200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śruby zabezpieczającej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 235
Ilość zębów 21
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 2
otwór Ø [mm] 30
Materiał Tworzywo sztuczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
Ciężar [kg] 19
nr EAN 3276428374321
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw sprzęgła

Informacje o częściach samochodowych: sprzęgło

sprzęgła najtaniej w e-autoparts.pl

Sprzęgło samochodowe jest elementem pojazdu odpowiedzialnym za przeniesienie momentu obrotowego wału korbowego silnika na wałek skrzyni biegów. Jest to jeden z bardziej eksploatowanych podzespołów współczesnego samochodu. Wzrastające moce silników wymuszają na konstruktorach sprzęgieł samochodowych stałe ulepszanie ich konstrukcji. W skład typowego sprzęgła wchodzą takie elementy, jak: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa i łożysko wysprzęglające.

W zależności od sposobu wykonania, można wyodręgnić dwa główne typy sprzęgieł: ze sprężynami w tarczy sprzęgłowej i o sztywnej tarczy sprzęgłowej. Sposób wysprzęglania sprzęgła może być mechaniczny, za pomocą linki sprzęgła, oraz hydrauliczny, za pomocą pompy sprzęgła i siłownika hydraulicznego sprzęgła. W nowoczesnych sprzęgłach, siłownik sprzęgła i łożysko sprzęgłowe występuje jako jedna część o nazwie hydrauliczne łożysko wyciskowe. Podczas wymiany sprzęgła zaleca się również wymianę hydraulicznego łożyska wyciskowego.
Podstawą takiego zalecenia jest to, że zużycie sprzęgła uprawdopodobnia również zużycie hydraulicznego łożyska wyciskowego. Sama wymiana sprzęgła jest operacją dosyć kosztowną ze względu na pracochłonność i pozorna oszczędność w postaci ominięcia jednoczesnej wymiany hydraulicznego łożyska wyciskowego może skończyć się koniecznością jego rychłej wymiany z poniesieniem całości kosztów robocizny jeszcze raz.

Jakie są typowe objawy uszkodzenia sprzęgła?

 

Zużywanie się elementów ciernych oraz sprężyn i łożysk sprawia, że sprzęgło stopniowo traci swoją funkcję łączenia i rozłączania silnika ze skrzynią biegów. Objawy zbliżającej się awarii można łatwo przeoczyć, dlatego ważna jest obserwacja i szybka reakcja. Poniżej znajdziesz najczęstsze symptomy wskazujące, że sprzęgło jest zużyte lub uszkodzone:

  • Ślizganie się sprzęgła i brak przyspieszenia – jednym z pierwszych sygnałów jest sytuacja, gdy po wbiciu biegu i dodaniu gazu obroty silnika rosną, ale samochód nie przyspiesza. Efekt ten jest szczególnie widoczny przy ruszaniu pod obciążeniem lub na wysokich biegach. Powodem jest zużyta okładzina tarczy lub zanieczyszczone okładziny (np. olejem).

  • Wysokie branie sprzęgła – jeżeli auto rusza dopiero wtedy, gdy pedał sprzęgła jest prawie całkowicie puszczony, oznacza to, że mechanizm cierny jest wyeksploatowany i tarcza ślizga się między kołem zamachowym a dociskiem. Właściwe sprzęgło powinno „brać” w połowie skoku pedału.

  • Twardy lub zbyt miękki pedał sprzęgła – zwiększona siła potrzebna do wciśnięcia pedału świadczy o wypracowaniu powierzchni styku sprężyny talerzowej i łożyska oporowego. Zbyt „miękki” pedał może z kolei świadczyć o problemach hydraulicznych, np. nieszczelności wysprzęglika.

  • Nieprzyjemny zapach spalenizny – charakterystyczny swąd przypominający palący się papier lub gumę wskazuje na przegrzewanie i spalanie okładzin ciernych. W skrajnych przypadkach spod maski może wydobywać się dym. Często towarzyszy temu „ślizganie się” sprzęgła.

  • Szumy lub niepokojące dźwięki z okolic skrzyni biegów – głośna praca po wciśnięciu lub puszczeniu pedału sprzęgła może oznaczać uszkodzone łożysko oporowe. Jeśli szumy zanikają po wciśnięciu pedału, często świadczy to właśnie o awarii łożyska.

  • Szarpanie i drgania podczas ruszania – uczucie szarpnięcia jest wynikiem zużycia tłumików drgań skrętnych w tarczy sprzęgła. Ostra, dynamiczna jazda i częste ruszanie pod obciążeniem przyspieszają ten proces.

  • Problemy ze zmianą biegów – trudności z wbiciem pierwszego lub wstecznego biegu na postoju albo całkowity brak możliwości włączenia biegu są sygnałami poważnego uszkodzenia tłumików sprężyn w tarczy lub pęknięcia sprężyny talerzowej docisku. W efekcie nie ma możliwości rozłączenia napędu.

  • Drgania lub miękki pedał w automatycznej skrzyni (DCT/DSG) – w automatach zużyty konwerter lub tarcze sprzęgłowe objawiają się utratą mocy, „ciągnięciem” przekładni i falowaniem obrotów.

Wystąpienie wymienionych objawów wymaga pilnej diagnostyki. Kontynuowanie jazdy na zużytym sprzęgle prowadzi nie tylko do całkowitego unieruchomienia pojazdu, ale także do uszkodzenia koła zamachowego, skrzyni biegów i innych elementów układu przeniesienia napędu. Mechanicy zalecają wymianę kompletu (tarcza, docisk i łożysko), ponieważ wymiana pojedynczego elementu często powoduje szybkie pojawienie się kolejnych usterek.

Aby wydłużyć żywotność sprzęgła, unikaj jazdy na półsprzęgle, gwałtownego ruszania, trzymania nogi na pedale sprzęgła w czasie jazdy i częstego holowania; stosuj się do zalecanych przebiegów wymiany (zwykle 100–350 tys. km w zależności od stylu jazdy) i reaguj na pierwsze symptomy.

Do światowych liderów w produkcji sprzęgieł należą z pewnościa firmy Sachs i Luk. Sprzęgła Sachs są niezwykle cenione przez fachowców z branży motoryzacyjnej. Również sprzęgła LUK mają swoich zwolenników. Oprócz tych dwóch marek, można spotkać sprzęgła Valeo, sprzęgła Quinton, sprzęgła Exedy,

sprzęgło Sachs sprzęgło LUK
sprzęgło Kager sprzęglo Valeo
sprzęgło Exide sprzęgło Aisin
sprzęgło Mecarm sprzęgło KM Germany
sprzęgło Maxgear sprzęgło Quinton

informacje dodatkowe: