Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Subaru » sprzęgło Subaru LEGACY III Kombi (BH) » zestaw sprzęgła Subaru LEGACY III Kombi (BH)

zestaw sprzęgła do SUBARU LEGACY III Kombi (BH)

wybierz typ samochodu SUBARU LEGACY III Kombi (BH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ograniczenia producenta LUK
Średnica [mm] 240
Ilość zębów 23
średnica zewnętrzna [mm] 241,0
Ilość zębów 23
wieloczęściowy dwuczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Ciężar [kg] 5,537
dla numeru OE 022 141 015 S
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746000561
średnica zewnętrzna [mm] 241,0
Ilość zębów 23
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Ciężar [kg] 6,399
dla numeru OE 022 141 015 S S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746002626
Średnica [mm] 240
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4005108321466
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
Liczba otworów do mocowania 6
nr EAN 4005108558459
Średnica [mm] 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4005108592651
cena brutto:
845.99 zł
 Kup
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Wyposażenie sprzęgła with flywheel
Wyposażenie sprzęgła clutch pressure plat
Wyposażenie sprzęgła With clutch plate
Specyfikacja Teeth Quant.: 23
Wyposażenie sprzęgła With screw set
średnica zewnętrzna [mm] 240
Ciężar brutto [kg] 19,800
Ciężar netto [g] 18300
nr EAN 5902048054067
Średnica [mm] 240
Profil piasty 21,8x24,3-23N
Ilość zębów 23
dostępne tylko w zestawie 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska oporowego
nr EAN 4013872561780
Średnica [mm] 240
Ilość zębów 23
alternatywny zestaw naprawczy 3000 951 151
nr EAN 4013872728961
Średnica [mm] 240
Ilość zębów 23
Sposób montażu niemontowane wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwumasowym kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami koła zamachowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami płyty dociskowej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
nr EAN 4013872835096
Średnica [mm] 240
Profil piasty 21,8x24,3-23N
Ilość zębów 23
dostępne tylko w zestawie 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska oporowego
nr EAN 4013872835256
Średnica [mm] 240
Ilość zębów 23
alternatywny zestaw naprawczy 3000 970 062
zastosowanie tylko w zestawie 
dostępne tylko w zestawie 
nr EAN 4013872835294
Liczba zębów23
Profil piasty21,8 x 24,2 - 23
Średnica [mm]240
Sposób montażuniemontowane wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz jednomasowym kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami płyty dociskowej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającado użytku w sportach motorowych
Sprzęgłodla pojazdów ze sprzęgłem jednotarczowym
Rodzaj sprzęgłatarcza sprzęgła ze sprężyn. skrętnym z okładziną spiekaną
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez łożyska oporowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z tarczą sprzęgła
max. przenoszony moment obrotowy silnika [Nm]600
cena brutto:
678.00 zł
 Kup
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 240
Siła wyrzutu [N] 7200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 240
Ilość zębów 23
Profil piasty 24,2 x 21,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wysprzęglika centralnego
Rodzaj sterowania Sterowanie przełączaniem ciśnienia
dla producenta koła zamachowego LUK
Ciężar [kg] 5,52
nr EAN 3276428267319
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 240
Siła wyrzutu [N] 7200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 240
Ilość zębów 23
Profil piasty 24,2 x 21,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
Ciężar [kg] 6,19
nr EAN 3276428340869
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
dla producenta koła zamachowego LUK
Liczba otworów do mocowania 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Siła wyrzutu [N] 7200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Ilość zębów 23
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Ciężar [kg] 18,37
nr EAN 3276428373973
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw sprzęgła

Informacje o częściach samochodowych: sprzęgło

sprzęgła najtaniej w e-autoparts.pl

Sprzęgło samochodowe jest elementem pojazdu odpowiedzialnym za przeniesienie momentu obrotowego wału korbowego silnika na wałek skrzyni biegów. Jest to jeden z bardziej eksploatowanych podzespołów współczesnego samochodu. Wzrastające moce silników wymuszają na konstruktorach sprzęgieł samochodowych stałe ulepszanie ich konstrukcji. W skład typowego sprzęgła wchodzą takie elementy, jak: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa i łożysko wysprzęglające.

W zależności od sposobu wykonania, można wyodręgnić dwa główne typy sprzęgieł: ze sprężynami w tarczy sprzęgłowej i o sztywnej tarczy sprzęgłowej. Sposób wysprzęglania sprzęgła może być mechaniczny, za pomocą linki sprzęgła, oraz hydrauliczny, za pomocą pompy sprzęgła i siłownika hydraulicznego sprzęgła. W nowoczesnych sprzęgłach, siłownik sprzęgła i łożysko sprzęgłowe występuje jako jedna część o nazwie hydrauliczne łożysko wyciskowe. Podczas wymiany sprzęgła zaleca się również wymianę hydraulicznego łożyska wyciskowego.
Podstawą takiego zalecenia jest to, że zużycie sprzęgła uprawdopodobnia również zużycie hydraulicznego łożyska wyciskowego. Sama wymiana sprzęgła jest operacją dosyć kosztowną ze względu na pracochłonność i pozorna oszczędność w postaci ominięcia jednoczesnej wymiany hydraulicznego łożyska wyciskowego może skończyć się koniecznością jego rychłej wymiany z poniesieniem całości kosztów robocizny jeszcze raz.

Jakie są typowe objawy uszkodzenia sprzęgła?

 

Zużywanie się elementów ciernych oraz sprężyn i łożysk sprawia, że sprzęgło stopniowo traci swoją funkcję łączenia i rozłączania silnika ze skrzynią biegów. Objawy zbliżającej się awarii można łatwo przeoczyć, dlatego ważna jest obserwacja i szybka reakcja. Poniżej znajdziesz najczęstsze symptomy wskazujące, że sprzęgło jest zużyte lub uszkodzone:

  • Ślizganie się sprzęgła i brak przyspieszenia – jednym z pierwszych sygnałów jest sytuacja, gdy po wbiciu biegu i dodaniu gazu obroty silnika rosną, ale samochód nie przyspiesza. Efekt ten jest szczególnie widoczny przy ruszaniu pod obciążeniem lub na wysokich biegach. Powodem jest zużyta okładzina tarczy lub zanieczyszczone okładziny (np. olejem).

  • Wysokie branie sprzęgła – jeżeli auto rusza dopiero wtedy, gdy pedał sprzęgła jest prawie całkowicie puszczony, oznacza to, że mechanizm cierny jest wyeksploatowany i tarcza ślizga się między kołem zamachowym a dociskiem. Właściwe sprzęgło powinno „brać” w połowie skoku pedału.

  • Twardy lub zbyt miękki pedał sprzęgła – zwiększona siła potrzebna do wciśnięcia pedału świadczy o wypracowaniu powierzchni styku sprężyny talerzowej i łożyska oporowego. Zbyt „miękki” pedał może z kolei świadczyć o problemach hydraulicznych, np. nieszczelności wysprzęglika.

  • Nieprzyjemny zapach spalenizny – charakterystyczny swąd przypominający palący się papier lub gumę wskazuje na przegrzewanie i spalanie okładzin ciernych. W skrajnych przypadkach spod maski może wydobywać się dym. Często towarzyszy temu „ślizganie się” sprzęgła.

  • Szumy lub niepokojące dźwięki z okolic skrzyni biegów – głośna praca po wciśnięciu lub puszczeniu pedału sprzęgła może oznaczać uszkodzone łożysko oporowe. Jeśli szumy zanikają po wciśnięciu pedału, często świadczy to właśnie o awarii łożyska.

  • Szarpanie i drgania podczas ruszania – uczucie szarpnięcia jest wynikiem zużycia tłumików drgań skrętnych w tarczy sprzęgła. Ostra, dynamiczna jazda i częste ruszanie pod obciążeniem przyspieszają ten proces.

  • Problemy ze zmianą biegów – trudności z wbiciem pierwszego lub wstecznego biegu na postoju albo całkowity brak możliwości włączenia biegu są sygnałami poważnego uszkodzenia tłumików sprężyn w tarczy lub pęknięcia sprężyny talerzowej docisku. W efekcie nie ma możliwości rozłączenia napędu.

  • Drgania lub miękki pedał w automatycznej skrzyni (DCT/DSG) – w automatach zużyty konwerter lub tarcze sprzęgłowe objawiają się utratą mocy, „ciągnięciem” przekładni i falowaniem obrotów.

Wystąpienie wymienionych objawów wymaga pilnej diagnostyki. Kontynuowanie jazdy na zużytym sprzęgle prowadzi nie tylko do całkowitego unieruchomienia pojazdu, ale także do uszkodzenia koła zamachowego, skrzyni biegów i innych elementów układu przeniesienia napędu. Mechanicy zalecają wymianę kompletu (tarcza, docisk i łożysko), ponieważ wymiana pojedynczego elementu często powoduje szybkie pojawienie się kolejnych usterek.

Aby wydłużyć żywotność sprzęgła, unikaj jazdy na półsprzęgle, gwałtownego ruszania, trzymania nogi na pedale sprzęgła w czasie jazdy i częstego holowania; stosuj się do zalecanych przebiegów wymiany (zwykle 100–350 tys. km w zależności od stylu jazdy) i reaguj na pierwsze symptomy.

Do światowych liderów w produkcji sprzęgieł należą z pewnościa firmy Sachs i Luk. Sprzęgła Sachs są niezwykle cenione przez fachowców z branży motoryzacyjnej. Również sprzęgła LUK mają swoich zwolenników. Oprócz tych dwóch marek, można spotkać sprzęgła Valeo, sprzęgła Quinton, sprzęgła Exedy,

sprzęgło Sachs sprzęgło LUK
sprzęgło Kager sprzęglo Valeo
sprzęgło Exide sprzęgło Aisin
sprzęgło Mecarm sprzęgło KM Germany
sprzęgło Maxgear sprzęgło Quinton

informacje dodatkowe: