Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Nissan DATSUN 100A (E10, BLF10) 1.0 (E10) (1974.12-1978.06) 45km » DFO0105 daco
wybrany samochód: 
Nissan Datsun 100a (e10, Blf10) 1.0 (e10) (1974.12-1978.06) 45km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO0105 DACO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO0105

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]105
średnica zewnętrzna [mm]66
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica wewnętrzna 1 [mm]26
Średnica wewnętrzna 2 [mm]41

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO0105 DACO

numery OEM:
CITROËN      1109 CJ
FIAT      55206816
FIAT      55207208
FIAT      55214974
FIAT      6001073121
FIAT      6001073425
FIAT      71751114
FIAT      71751127
FIAT      71751128
FIAT      71770689
FIAT      71777722
FIAT      71777723
FORD      1724 214
PEUGEOT      1109 CJ
SUZUKI      16510-68L10
SUZUKI      16510-68L10-000
SUZUKI      16510-79J60
SUZUKI      16510-79J60-000
SUZUKI      16510-M68L10
SUZUKI      16510M68L10-000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO0105 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO0105 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO