Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi 100 C3 Avant (445, 446) 1.8 quattro (1984.10-1988.07) 90km » DFO0107 daco
wybrany samochód: 
Audi 100 C3 Avant (445, 446) 1.8 Quattro (1984.10-1988.07) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO0107 DACO

16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO0107

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]100
średnica zewnętrzna [mm]72
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica wewnętrzna 1 [mm]26

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO0107 DACO

numery OEM:
CHRYSLER      68103969AA
FIAT      55223416
FIAT      71754237
FIAT      K68103969AA
OPEL      650111
OPEL      95511489
SUZUKI      16510-62M00
SUZUKI      16510-62M00-000
VAUXHALL      9551489
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO0107 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO0107 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO