Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Renault ESPACE IV (JK0/1_) 2.0 (JK09) (2002.11-2015.01) 136km » DFO0110 daco
wybrany samochód: 
Renault Espace Iv (jk0/1_) 2.0 (jk09) (2002.11-2015.01) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO0110 DACO

16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO0110

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]83
średnica zewnętrzna [mm]65
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica wewnętrzna 1 [mm]24,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]24,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO0110 DACO

numery OEM:
CITROËN      16 163 156 80
CITROËN      16 312 265 80
FIAT      55245952
FIAT      6000626333
OPEL      650206
OPEL      95525300
PEUGEOT      16 163 156 80
PEUGEOT      16 312 265 80
VAUXHALL      55599959
VAUXHALL      95525300
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO0110 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO0110 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO