Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën C4 GRAND PICASSO II (DA_, DE_) 1.6 VTi 120 (2013.09-???) 120km » DFO0202 daco
wybrany samochód: 
Citroën C4 Grand Picasso Ii (da_, De_) 1.6 Vti 120 (2013.09-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO0202 DACO

DFO0202 Filtr oleju DACO
17.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO0202

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]155,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm]64,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm]25,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]25,5
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN4260646552660

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO0202 DACO

numery OEM:
FORD      1100 696
FORD      XM216744AA
VAG      038 115 466
VAG      074 115 562
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO0202 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO0202 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO