Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Mercedes-benz KLASA C T-Model (S205) C 250 BlueTEC / d 4-matic (205.209) (2014.10-2018.05) 204km » DFO0211 daco
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa C T-model (s205) C 250 Bluetec / D 4-matic (205.209) (2014.10-2018.05) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO0211 DACO

 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO0211

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]78
Wymiar gwintu3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm]77
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica wewnętrzna 1 [mm]71
Średnica wewnętrzna 2 [mm]62

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO0211 DACO

numery OEM:
VAG      04E 115 561
VAG      04E 115 561 B
VAG      04E 115 561 D
VAG      04E 115 561 H
VAG      04E 115 561 T
FAW-VW      L 04E 115 561 S
SVW      04E 115 561 S
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO0211 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO0211 DACO:

2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO