Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi Q6 (GFB) e-tron performance (2024-???) 326km » DFO0214 daco
wybrany samochód: 
Audi Q6 (gfb) E-tron Performance (2024-???) 326km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO0214 DACO

24.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO0214

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]62
Długość [mm]76
Szerokość [mm]71
Wysokość [mm]97
Wymiar gwintu3/4-16 UNF
Rodzaj filtraFiltr przykręcany

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO0214 DACO

numery OEM:
VAG      03C 115 561 B
VAG      03C 115 561 J
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO0214 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO0214 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO