Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A4 B5 (8D2) 1.9 TDI (1995.10-2000.11) 110km » DFO1005 daco
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 (8d2) 1.9 Tdi (1995.10-2000.11) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO1005 DACO

17.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO1005

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]73
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica zewnętrzna 1 [mm]62,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm]29,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]29,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO1005 DACO

numery OEM:
FORD      1124 160
FORD      1152 049
FORD      1213 177
FORD      1343 102
FORD      1S7G-6744-AC
FORD      1S7J 6744 AC
FORD      1S7J 6744 BA
FORD      4S7J- 6744-AA
MAZDA      LF01-14302
MAZDA      LF01-14302 9A
FORD USA      3M4G-6744-AA
FORD USA      4S7J-6744-AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO1005 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO1005 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO