Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Peugeot 208 II (UB_, UP_, UW_, UJ_) 1.2 VTi 82 (2019.06-???) 82km » DFO1007 daco
wybrany samochód: 
Peugeot 208 Ii (ub_, Up_, Uw_, Uj_) 1.2 Vti 82 (2019.06-???) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO1007 DACO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO1007

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]85,5
Wymiar gwintu3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm]77
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica wewnętrzna 1 [mm]71
Średnica wewnętrzna 2 [mm]62,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO1007 DACO

numery OEM:
FORD      1218 846
FORD      1250 507
FORD      1595 247
FORD      1751 529
FORD      1S7G-6714-CA
FORD      1S7G-6714-DA
FORD      5015 485
FORD      5097 737
FORD      9W7E-6714-AA
FORD      AA6E6714AA
JAGUAR      C2Z 21964
JAGUAR      C2Z 32125
VOLVO      30711781
VOLVO      30731880
VOLVO      31330049
VOLVO      31330050
LAND ROVER      LR 025306
LAND ROVER      LR 096524
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO1007 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO1007 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO