Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën ZX Break (N2) 1.4 i (1993.10-1997.10) 75km » DFO2305 daco
wybrany samochód: 
Citroën Zx Break (n2) 1.4 I (1993.10-1997.10) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO2305 DACO

przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO2305

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]158
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica zewnętrzna 1 [mm]46,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm]21,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]21,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO2305 DACO

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      271 180 00 09
MERCEDES-BENZ      271 180 01 09
MERCEDES-BENZ      271 184 01 25
MERCEDES-BENZ      271 184 02 25
MERCEDES-BENZ      A 271 180 00 09
MERCEDES-BENZ      A 271 180 01 09
MERCEDES-BENZ      A 271 184 01 25
MERCEDES-BENZ      A2711840225
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO2305 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO2305 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO