Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Fiat BRAVO I (182_) 1.2 16V 80 (2000.10-2001.10) 80km » DFO2701 daco
wybrany samochód: 
Fiat Bravo I (182_) 1.2 16v 80 (2000.10-2001.10) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO2701 DACO

DFO2701 Filtr oleju DACO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO2701

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]124,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm]65
Średnica wewnętrzna 1 [mm]31,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]31,5
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN4260646552554

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO2701 DACO

numery OEM:
FORD      1371 199
FORD      1421 704
FORD      6G9N-6744-BA
FORD      6M5G-6744-AA
VOLVO      30757157
VOLVO      30788821
VOLVO      3875233
VOLVO      8642570
VOLVO      8692305
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO2701 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO2701 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO