Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi Q5 Van (8RB) 3.0 SQ5 TDI quattro (2012.12-2015.05) 313km » DFO3300 daco
wybrany samochód: 
Audi Q5 Van (8rb) 3.0 Sq5 Tdi Quattro (2012.12-2015.05) 313km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO3300 DACO

DFO3300 Filtr oleju DACO
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO3300

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]62
Średnica zewnętrzna 1 [mm]65
Średnica wewnętrzna 1 [mm]31,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]31,5
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN4260646552462

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO3300 DACO

numery OEM:
VAG      03D 115 466 A
VAG      03D 198 819
VAG      03D 198 819 A
VAG      03D 198 819 C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO3300 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO3300 DACO:

2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO