Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Przetwarzanie | nieobrabiany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 240 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 | |
Minimalna grubość [mm] | 10 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 64 | |
Głębokość [mm] | 43 | |
spełnia normę badań | R90 Approved | |
nr EAN | 5012759062937 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG3055 DELPHI
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
1006505, 1013581, 1018348, 1019598, 1112542, 1E0333251A, 1E0433251, 96FB1125AB, 96FX1125A1B, 96FX1125AB
1E0333251, 1E0333251A, 1E0333251B, 1E0333251C, 1E0333251D, 1E0433251
FORD | 1006505 | |
FORD | 1013581 | |
FORD | 1018348 | |
FORD | 1019598 | |
FORD | 1112542 | |
FORD | 1E0333251A | |
FORD | 1E0433251 | |
FORD | 96FB1125AB | |
FORD | 96FX1125A1B | |
FORD | 96FX1125AB | |
MAZDA | 1E03-33-251 | |
MAZDA | 1E0333251A | |
MAZDA | 1E0333251B | |
MAZDA | 1E0333251C | |
MAZDA | 1E0333251D | |
MAZDA | 1E0433251 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG3055 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG3055 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.