Typ tarczy hamulcowej | pełny |
Przetwarzanie | nieobrabiany |
średnica zewnętrzna [mm] | 265 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 11 |
Minimalna grubość [mm] | 9 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 64 |
Głębokość [mm] | 41 |
spełnia normę badań | R90 Approved |
nr EAN | 5012759309155 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG3896 DELPHI
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
3M512A315AD, 3M512A315CA, C24Y26251C, C24Y26251D
1223540, 1223543, 1253727, 1253728, 1320347, 1373360, 1377360, 1468946, 1501061, 1501068, 1575733, 1748745, 3M512A315A1E, 3M512A315AB, 3M512A315AC, 3M512A315AD, 3M512A315AE, 3M512A315CA, 7M512A315FA, 9M512A315BA, 9M512A315BB
FORD | 1223540 | |
FORD | 1223543 | |
FORD | 1253727 | |
FORD | 1253728 | |
FORD | 1320347 | |
FORD | 1373360 | |
FORD | 1377360 | |
FORD | 1468946 | |
FORD | 1501061 | |
FORD | 1501068 | |
FORD | 1575733 | |
FORD | 1748745 | |
FORD | 3M512A315A1E | |
FORD | 3M512A315AB | |
FORD | 3M512A315AC | |
FORD | 3M512A315AD | |
FORD | 3M512A315AE | |
FORD | 3M512A315CA | |
FORD | 7M512A315FA | |
FORD | 9M512A315BA | |
FORD | 9M512A315BB | |
MAZDA | 3M51-2A-315AD | |
MAZDA | 3M51-2A-315CA | |
MAZDA | C24Y26251C | |
MAZDA | C24Y26251D |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG3896 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG3896 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.