Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe » DDF1118 ferodo

Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1118 FERODO

DDF1118 Tarcza hamulcowa, PREMIER FERODO
ferodo DDF1118
Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1118

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DDF1118, DDF1118-1, DDF1118C

numer części:

DDF1118

producent:

FERODO

Wysokość [mm] 34
Ciężar [kg] 16,73
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Minimalna grubość [mm] 23
średnica zewnętrzna [mm] 312
Ilość otworów 5
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Moment dokręcenia [Nm] 120
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Rodzaj połączenia Pudełko
Jednostka ilości Zestaw
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Długość opakowania [cm] 31
Szerokość opakowania [cm] 31
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5016687230093


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej. Do kompletu należy zamówić 2 sztuki tarcz.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1118 FERODO

Kpl. tarcz hamulcowych (2 szt.) przód L/P pasuje do: AUDI A1, A3, TT; SEAT IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON, TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I; VW BORA, BORA I 1.4-3.2 08.93-

Tarcza hamulcowa DDF1118 mają zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE tarczy hamulcowej DDF1118 producenta FERODO

SEAT

6R0615301B, 6R0615301E, 8L0615301, 8N0615301A

AUDI

6R0615301B, 6R0615301E, 8L0615301, 8N0615301A

VOLKSWAGEN

6R0615301B, 6R0615301E, 8L0615301, 8N0615301A

SKODA

8L0615301, 8N0615301A

numery OEM:
AUDI      6R0615301B
AUDI      6R0615301E
AUDI      8L0615301
AUDI      8N0615301A
SEAT      6R0615301B
SEAT      6R0615301E
SEAT      8L0615301
SEAT      8N0615301A
SKODA      8L0615301
SKODA      8N0615301A
VOLKSWAGEN      6R0615301B
VOLKSWAGEN      6R0615301E
VOLKSWAGEN      8L0 615 301
VOLKSWAGEN      8L0615301
VOLKSWAGEN      8N0 615 301A
VOLKSWAGEN      8N0615301A
VAG      8L0615301
VAG      8N0615301A

Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1118 FERODO w samochodach:

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.

Informacje o producencie tarcz i klocków hamulcowych Ferrodo


Ferodo to firma produkująca części samochodowe, w szczególności klocki hamulcowe. Założona została w 1897 roku przez Herberta Frodshama. Obecnie ma fabryki na całym świecie, m.in. w Polsce, Hiszpanii, Chinach, Brazylii i Stanach Zjednoczonych.