Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 426-821 hella

Alternator 8EL 012 426-821 HELLA

8EL 012 426-821 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-821
Alternator 8EL 012 426-821
8EL 012 426-821

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1637IR

numer części:

8EL 012 426-821

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 70
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 60
Liczba rowków 3
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300500318

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-821 HELLA

Alternator (14V, 70A) pasuje do: DACIA LOGAN, SANDERO, NISSAN KUBISTAR, OPEL FRONTERA A, RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, KANGOO, KANGOO EXPRESS, THALIA I, THALIA II, TWINGO I 1.0-2.3D 03.92-

Alternator 8EL 012 426-821 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Alternator 8EL 012 426-821 producenta HELLA

RENAULT

7700433069, 8200060816, 8200064344, 8200065730, 8200660045

NISSAN

2310000Q1C, 2310000Q1D, 2310000Q1J, 2310000QA0

numery OEM:
MITSUBISHI      A1T A2291
MITSUBISHI      A1T A2293
NISSAN      23100-00Q1C
NISSAN      23100-00Q1D
NISSAN      23100-00Q1J
NISSAN      23100-00QA0
PEUGEOT      5705 AT
RENAULT      77 00 433 069
RENAULT      82 00 060 816
RENAULT      82 00 064 344
RENAULT      82 00 065 730
RENAULT      82 00 660 045
VOLVO      8 253 797
INFINITI      23100-00Q1C
INFINITI      23100-00Q1D
INFINITI      23100-00Q1J
INFINITI      23100-00QA0

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-821 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów