Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Mitsubishi L 300 III Autobus (P0_W, P1_W, P2_W, P3_W) 2.4 (P04W, P14W) (1990.11-2004.05) 112km » 8EL 015 630-041 hella
wybrany samochód: 
Mitsubishi L 300 Iii Autobus (p0_w, P1_w, P2_w, P3_w) 2.4 (p04w, P14w) (1990.11-2004.05) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 015 630-041 HELLA

8EL 015 630-041 Alternator HELLA
hella 8EL 015 630-041
Alternator 8EL 015 630-041
8EL 015 630-041

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EL 015 630-041

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]140
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300789379

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 015 630-041 HELLA

Alternator (14V, 140A) pasuje do: AUDI A1, A3, Q2, Q3, TT, CUPRA ATECA, SEAT ALHAMBRA, ATECA, IBIZA IV SC, LEON, LEON SC, LEON ST, LEON/HATCHBACK, SKODA KAROQ, KODIAQ I, OCTAVIA III 1.8/2.0 04.12-
numery OEM:
AUDI      06J 903 023 B
AUDI      06J 903 023 BX
AUDI      06J 903 023 H
AUDI      06J 903 023 HX
AUDI      06K 903 015
SEAT      06J 903 023 B
SEAT      06J 903 023 BX
SEAT      06J 903 023 H
SEAT      06J 903 023 HX
SEAT      06K 903 015
SKODA      06J 903 023 B
SKODA      06J 903 023 BX
SKODA      06J 903 023 H
SKODA      06J 903 023 HX
SKODA      06K 903 015
VOLKSWAGEN      06J 903 023 B
VOLKSWAGEN      06J 903 023 BX
VOLKSWAGEN      06J 903 023 H
VOLKSWAGEN      06J 903 023 HX
VOLKSWAGEN      06K 903 015
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 8EL 015 630-041 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów