Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A3 Sportback (8VA, 8VF) 2.0 TFSI quattro (2016.05-2020.10) 190km » 8EW 351 040-631 hella
wybrany samochód: 
Audi A3 Sportback (8va, 8vf) 2.0 Tfsi Quattro (2016.05-2020.10) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 040-631 HELLA

8EW 351 040-631 Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA
807.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8EW 351 040-631

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Średnica 1/Średnica 2 [mm]390/390
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z automatycznym sterowaniem klimatycznym
Moc znamionowa [W]400
Moc znamionowa [W]500
Napięcie znamionowe [V]12
Wersjaproduced by BEHR
nr EAN4045621407995

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 040-631 HELLA

WENTYLATOR CHŁOD HELLA/MAHLE 70819830/8EW351040631 FIAT DUCATO 3,0CNG 09-
numery OEM:
FIAT      0001393264080
FIAT      1364163080
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8EW 351 040-631 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.